Curs de fotografia avançada

curs avançat

A càrrec de DIEGO ESPADA

CURS A TRAVÉS DEL MIRALL.

“L’ESTIL COM A SIGNATURA EN FOTOGRAFIA”

 

INFORMACIÓ BÀSICA

Hores: 20.00
Idioma: Català
Data inici: 07/07/2014
Data finalització: 11/07/2014 Nombre de places: 22
Codi: 13PWX8018 MATRÍCULA OBERTA
Preu: 90€
Horari: de dilluns a divendres, de 16 a 20 h
Lloc realització: Biblioteca Mercè Rodoreda de Castell-Platja d’Aro

OBJECTIUS:

Dotar als alumnes d’eines i coneixements per poder integrar les seves vivències personals: sentiments emocions, pensaments… (és a dir, la seva personalitat) com a part fonamental de les seves creacions fotogràfiques. Busquem que els alumnes puguin assolir un conjunt de coneixements tècnics i analítics que els permetin aprofundir i millorar en el camp de la comprensió i l’expressió visual.

El resultat que esperem és que puguin fer servir les arts audiovisuals per expressar les seves individualitats i dotar-los d’un conjunt d’eines per poder comprendre i analitzar millor les característiques de qualsevol obra creativa visual.

A QUI S’ADREÇA:

El públic d’aquest curs són alumnes amb coneixements o inquietuds en el món de la fotografia o les diferents formes d’art audiovisual, cinema, vídeo, video mapping…

PROGRAMA
– Sessió 1: el metaconcepte és la pròpia imatge, què mostrem i què ocultem; la part tècnica són els recursos fotogràfics propis de l’ocultació: desenfocament, il·luminació, enquadraments…
Dinàmica: analitzarem les sensacions, visionarem obres d’interès i posarem en pràctica les conclusions i coneixements adquirits.

– Sessió 2: el metaconcepte és atracció i repulsió, què ens agrada i què no; la part tècnica és el concepte d’equilibri visual, que és el pes visual, forma, definició, textura, color…
Dinàmica: analitzarem les sensacions, visionarem obres d’interès i posarem en pràctica les conclusions i coneixements adquirits.

– Sessió 3: el metaconcepte és real o imaginari, la capacitat que ens donen les noves tecnologies de mostrar com a existent allò que no ha existit; la part tècnica consisteix en l’ús de programaris de manipulació de l’imatge: Photoshop, Lightroom…
Dinàmica: analitzarem les sensacions, visionarem obres d’interès i posarem en pràctica les conclusions i coneixements adquirits.

– Sessió 4: el metaconcepte és l’imatge en el món multimèdia, la necessitat i la possibilitat d’incloure altres elements que reforcen la nostra intencionalitat: textos, so, vídeo…; la part tècnica consisteix en programari d’edició de vídeo, més l’ús de Photoshop per incloure i modificar elements en les imatges.
Dinàmica: analitzarem les sensacions, visionarem obres d’interès i posarem en pràctica les conclusions i coneixements adquirits.

– Sessió 5: anàlisi global del curs, resolució de dubtes i posada en pràctica de tots els elements junts per fer una creació.

METODOLOGIA
La metodologia és teoricopràctica. En cada una de les classes treballarem un aspecte expressiu de manera teòrica, a través de l’anàlisi d’artistes i obres al voltant d’aquest aspecte expressiu. Farem servir la fórmula d’anàlisi conjunta amb tutela del professorat i buscant la participació dels alumnes a fi de despertar la seva capacitat analítica. A continuació posarem en pràctica les conclusions realitzant un seguit d’imatges on plasmar en la pràctica l’aprenentatge i les conclusions prèvies.

PROFESSORAT:

Diego Espada. Format com fotògraf a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya, IEFC, fa quasi vint anys, ha ampliat al llarg d’aquest temps la formació a través de postgraus, seminaris, tallers especialitzats i diferents workshops. Fotògraf en actiu des de l’any 1994, treballa en premsa, publicitat, moda, retrat i fotografia en arts escèniques. Des de l’any 2001 compagina l’activitat professional amb la docència, en les especialitats d’il·luminació, retoc i tractament digital, i fotografia en arts escèniques. Des de fa quatre anys forma part del professorat de l’ERAM en les especialitats de retoc, creativitat, noves tecnologies i il·luminació.

327707_1794418036044_494077984_o

SISTEMA D’AVALUACIÓ
El sistema d’avaluació és contínua, cada classe té la seva part de teoria i d’anàlisi i a continuació la posada en pràctica. Es valoraran les competències següents:

– Capacitat de comprensió d’idees complexes.
– Capacitat de treballar en equip.
– Reacció i capacitat de trobar respostes davant d’una situació nova i desconeguda.
– Capacitat de donar respostes genuïnes, diferents i originals davant d’un problema.

Cal assistir al 80% de les hores del curs.

ALTRES INFORMACIÓNS:

– Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d’Estiu de la Xarxa Vives d’universitats, amb independència dels cursos en què s’inscriguin.

Matricula´t:

http://www.fundacioudg.org/index.php?option=com_matricula&view=matricula3&codiCurs=8862&lang=ca